چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار-راهبرد معاصر

چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار

در میان تمام سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس از باقی موارد پرطرفدارتر است. اغلب سایت‌هایی که بدون کدنویسی طراحی شده‌اند، با این سیستم توسعه یافته‌اند. دلیل این توجه خاص، امکانات ویژه‌ای است که وردپرس در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا به یک سؤال مهم پاسخ دهیم؛ چرا وردپرس؟!
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۱۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، با ظهور سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)، کار طراحی و مدیریت سایت بسیار ساده‌تر شد. این سیستم‌ها، به کاربران خود اجازه می‌دهند که بدون نیاز به دانش کدنویسی، سایت خود را راه‌اندازی کنند و به راحتی محتواهای لازم را به آن بیفزایند. در میان تمام سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس از باقی موارد پرطرفدارتر است. اغلب سایت‌هایی که بدون کدنویسی طراحی شده‌اند، با این سیستم توسعه یافته‌اند. دلیل این توجه خاص، امکانات ویژه‌ای است که وردپرس در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا به یک سؤال مهم پاسخ دهیم؛ چرا وردپرس؟!

 

مقایسه کاربرد وردپرس با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا

وقتی صحبت از طراحی سایت بدون کدنویسی می‌شود، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از وردپرس است. این سیستم، پرکاربردترین CMS جهان است و بر اساس جدول زیر از سایت simplea.com، بیش از ۳۰ هزار وبسایت فعال در جهان از این سیستم استفاده می‌کنند. بر این اساس، وردپرس حدود ۴۱ درصد از بازار طراحی وبسایت با سیستم‌های مدیریت محتوا را در اختیار دارد.

چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار


همچنین اگر به نمودار زیر دقت کنید، متوجه خواهید شد که سهم وردپرس از دنیای طراحی وب، از وبسایت‌های کدنویسی شده نیز بیشتر است:

چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار
دلیل این موضوع، این است که وردپرس با وجود رابط کاربری آسان و سریع، امکانات کامل و جامعی در زمینه طراحی و مدیریت وبسایت ارائه می‌دهد. کاربردهای وردپرس باعث شده است که این سیستم نسبت به سایر رقبای خود در بازار طرفداران بیشتری داشته باشد؛ این کاربرد گسترده، به خاطر قابلیت‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

چرا باید برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم؟

علاوه بر اینکه چندین سیستم مدیریت محتوا در جهان وجود دارد، هنوز هم وردپرس، به عنوان پرطرفدارترین و قدرتمندترین گزینه برای طراحی و مدیریت سایت شناخته می‌شود. دلیل این موضوع، چند ویژگی مهم است:

 

۱- متن باز و رایگان

کدهای دستوری سیستم وردپرس، به صورت آزاد و رایگان در دسترس کاربران قرار دارند. این قابلیت، به افراد متخصص اجازه می‌دهد در صورت نیاز، تغییرات لازم را در وبسایت خود ایجاد کنند. افرادی که نیاز به قالب‌ها یا افزونه‌های سفارشی دارند، می‌توانند از این ویژگی نهایت استفاده را ببرند.

 

متن باز بودن وردپرس، باعث شده است که این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی و مدیریت انواع وبسایت‌ها مناسب باشد. با انتخاب وردپرس، می‌توانید انواع وب سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… را بسازید و توسعه دهید.

 

۲- امنیت بسیار بالا

وردپرس در دنیای طراحی وب، بسیار باسابقه است؛ به همین دلیل در طول زمان ایرادهای سیستم‌های امنیتی آن به بهترین شکل ممکن رفع شده است و در حال حاضر، وردپرس در میان تمام CMSها، بالاترین سطح امنیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان وردپرس، به طور منظم سیستم‌های امنیتی آن را به‌روزرسانی می‌کنند. همچنین، افزونه‌هایی در وردپرس وجود دارند که می‌توانند به بهبود امنیت سیستم کمک کنند.

 

۳- هماهنگی با اصول سئو

چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار

ساخت وبسایت تنها بخشی از مسیر فعالیت مؤثر در دنیای وب است. برای اینکه محتواهای شما به درستی دیده شوند و مخاطبان با جست‌وجو بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند، به سئو و بهینه‌سازی وبسایت نیاز دارید.

 

در سیستم‌های CMS دیگر و سایت‌های کدنویسی شده، سئو وبسایت یک فرایند پیچیده، تخصصی و زمان‌بر است. این در حالی است که وردپرس، افزونه‌های متعددی دارد که در سئو وبسایت به شما کمک خواهند کرد. این ابزارها، محتوای شما را پیش از انتشار از نظر اصول سئو بررسی می‌کنند و به آن امتیاز می‌دهند.

 

۴- تنوع افزونه‌ها و قالب‌ها

در سیستم وردپرس، افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن‌ها برای کارهای خاصی طراحی شده‌اند. مثلاً بخشی از افزونه‌ها به ویرایش متن، برخی به ساخت فرم‌های نظرسنجی، تعدادی به سئو محتوا و برخی دیگر به ارسال خبرنامه‌ها یا کارهای دیگر اختصاص دارند. با استفاده از این افزونه‌ها، بدون نیاز به کدنویسی مجدد، می‌توانید امکانات ویژه‌ای برای سایت خود ایجاد کنید.

 

از سویی در وردپرس، صدها قالب رایگان برای وبسایت‌های مختلف وجود دارد. این قالب‌ها به شما کمک می‌کنند وبسایتی زیبا و شکیل بسازید، رنگ‌های برند خود را به آن اضافه کنید و در کل، یک سایت زیبا و کاربردی داشته باشید.

 

۵- پشتیبانی از فارسی

بزرگ‌ترین مزیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به راحتی سایت‌هایی به زبان فارسی بسازید، از فونت‌های گوناگون استفاده کنید و نگران به هم خوردن چینش متن‌های خود نباشید.

چرا وردپرس؟ مقایسه تخصصی با سایر رقبا در بازار

همچنین پنل مدیریت وردپرس نیز امکان تغییر به زبان فارسی را دارد. با این حساب، اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید یا به هر دلیلی، استفاده از فارسی را ترجیح بدهید، باز هم می‌توانید وبسایت خود را به راحتی مدیریت کنید.

 

۶- رابط کاربری ساده

وردپرس، به «سیستم طراحی سایت بدون تخصص» مشهور است. دلیل سهولت استفاده از این سیستم، رابط کاربری ساده آن است. در وردپرس، هر ابزاری به بهترین شکل ممکن در جای خود قرار گرفته است و برای پیدا کردن ابزارهای مناسب، نیاز به صرف زمان زیادی ندارید. این موضوع باعث شده است که افراد با هر سطح دانشی، به راحتی بتوانند نحوه استفاده از آن را بیاموزند و سایت خود را طراحی کنند.

 

۷- پشتیبانی گسترده

وردپرس، پرکاربردترین CMS جهان است؛ به همین دلیل، خدمات پشتیبانی بسیار کاملی به کاربران خود ارائه می‌دهد. در صورتی که در استفاده از این سیستم دچار مشکل شوید، می‌توانید از شبکه وسیع توسعه‌دهندگان وردپرس کمک بگیرید. همچنین به دلیل استفاده گسترده از وردپرس در دنیای وب، می‌توانید پاسخ اغلب سؤال‌های خود را با یک جست‌وجوی ساده پیدا کنید.

 

۸- منابع آموزشی متنوع

افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که برای طراحی و مدیریت سایت از وردپرس استفاده می‌کنند، به همین دلیل هزاران منبع رایگان به زبان‌های مختلف به آموزش شیوه استفاده از این سیستم پرداخته‌اند. اگر عزم خود را برای یادگیری وردپرس جزم کنید، می‌توانید خیلی سریع به شکل کاملاً رایگان به اصول اولیه آن مسلط شوید و به تدریج، نکات پیشرفته را نیز از منابع معتبر بیاموزید.

 

سخن پایانی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای مشهور و پیشرفته است که حدود ۴۰ درصد از سایت‌ها در جهان از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد دارید بدون دانش کدنویسی، یک وبسایت کامل و قوی بسازید، می‌توانید از این سیستم به شکل کاملاً رایگان استفاده کنید.

منبع: Novin.com

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده